Pages

29 Mart 2015 Pazar

Kaşık Dökmesi Tarifi (Pan cake)

Hafta sonu Kahvaltıları hepimiz için çok önemli. Daha rahat, daha güzel, daha lezzetli geçmesi için hafta sonu kahvaltılarımıza özen gösteririz.

Değişik tarifler denemek, lezzetlere yer açmak benim için çok önemli. O yüzden yeni tarifler deniyorum. Geçenlerde de güzel bir site buldum. Tarifler harika, anlatımları da .çok güzel. Ben de ilk tarifi Kaşık dökmesini denedim. Pan cake gibi aslında. Çok leziz oldu. Bayıldık :)


Kaşık  Dökmesi  Tarifi

Malzemeler:

  • 2  adet  yumurta
  • 1  su bardağı  yoğurt
  • Yarım  su bardağı  sıvı yağ
  • 1 çay  kaşığı karbonat
  • 1 çay kaşığı kabartma  tozu
  • 1 tatlı  kaşığı tuz  (  Eğer  tuzla  aranız  iyi  değilse  1 çay  kaşığı  ekleyin ki,fazla  tuzdan rahatsızlık duymayın.)
  • 1,5  su bardağı kadar un ( Kıvamı  koyu  olacak,eğer  cıvık olursa  un ilave  edebilirsiniz.)

Hazırlanışı:

  1. Çırpma  kabına  yumurta,tuz,yoğurt,sıvı yağı  alıp  çırpın.
  2. İçerisine  un,kabartma  tozu  ve  karbonatı  ekleyip  koyu  bir  hamur  elde  edin.Hamur  akışkan  olursa  tavada  dağılacağı  için,krep  gibi  olmak  ihtimali  yüksek.Bu  yüzden  kıvamı  kaşıkla  dökebilecek kadar  katı  olmalı.
  3. Yapışmaz  tavayı  ısıtın,çok  az  tereyağ  ekleyip eritin.
  4. Hazırladığınız  hamurdan  kaşıkla  lokmalar  alıp  tavaya  koyup  yine  kaşıkla  yuuvarlaklar  haline   getirip  orta  ateşte  önlü  arkalı  kızartıp  sıcak  servis  yapın..

Umut Sepeti'min ellerine sağlık. Tarif ve resim kendisine aittir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder